“Motoryzacja kołem się kręci” – BMW E36

Chyba każdy miał z tym autem do czynienia i nie koniecznie chodzi mi o prowadzenie go czy nawet jazdę jako pasażer. Chodzi mi raczej o spotkania z nim na drogach Polski i całego świata. Opiszę dzisiaj jednego z najpopularniejszych sedanów w historii. Samochód “wiejskich batów” i mafii z Wołomina. Większość z nich kończyła tym autem na drzewie, ale mimo wszystko jest ono legendą, tylko dlaczego? Czemu to auto było i nadal jest tak popularne…..?

BMW E36 było produkowane przez 10 lat (1990-2000) w Monachium. By  zwiększyć jego popularność i sprostać potrzebom klientów, postanowiono stworzyć go w 5 wersjach nadwoziowych (sedan, hatchback, kabrio, kombi i coupe). Było więc w czym wybierać. E36 miało jak każde BMW wtedy oczywiście tylny napęd, który pozwalał latać bokiem niektórym kierowcom (tak jak mówiłem, większość i tak kończyła na drzewach :P). Co niezwykłe, ta bejca była dostępna aż w 14 wersjach silnikowych. Od R4 diesla 1.7, 90KM, do najmocniejszej benzynowej, rzędowej szóstki o pojemności 3.2l i mocy 321KM. Ta konfiguracja pieczętowana była słynną literką M.

Dlaczego jednak to auto tak się podobało mafiom i gówniarzom? Po części dlatego, że miało dobre osiągi połączone z śliskim tyłem, a kto tego nie lubi ;)…, po części dlatego, że to BMW, czyli marka będącą w oczach młodych chyba biedniejszym Ferrari. Do tego dochodzi stylistyka, która jest dosyć agresywna. Te 3 czynniki miały i mają wpływ na popularność tego wozu. Poza tym uwielbiano go tuningować!

Aha i nie zapominajmy o praktycznośći E36. To bardzo przestronny sedan, kombi i hatchback. Do następnego 😀

Redaktor naczelny
Filip Lęcznar

Next Post

Previous Post

© 2018 Speed & Power – blog motoryzacyjny

Theme by Karol Styrna

Scroll Up