Wyścig zbrojeń gigantów F1 zakończony, oto szczegóły!

Jak już pewnie zdążyliście zauważyć (szczególnie w cyklu podsumowań wyścigów) jestem wielkim fanem Formuły 1. Królowa sportów motorowych, największe pieniądze, największe przedsięwzięcia logistyczne w sporcie co dwa tygodnie w innej części świata, największa prędkość i najlepsi kierowcy na naszej planecie. To mój drugi, ulubiony sport po piłce nożnej, a dzisiejszy post chciałbym poświęcić dwóm największym stajniom w F1, czyli zeszłorocznemu mistrzowi konstruktorów, Mercedesowi-AMG Petronas i Scuderii Ferrari. Wyścig zbrojeń technologicznych tych firm przed rozpoczynającym się za miesiąc sezonem właśnie się zakończył i bolidy zostały zaprezentowane. Oto porównanie nowych maszyn na sezon 2018! 

Moto Sport Magazine

Po zeszłorocznym zwycięstwie można było powiedzieć, że Mercedes nie będzie miał wiele do roboty w kwestii poprawek na następny sezon w przeciwieństwie do Ferrari. Tegoroczny model W09 został zaprezentowany wczoraj o 13:10 czasu polskiego. Nieco wcześniej Valteri Bottas i Lewis Hamilton przejechali pierwszych kilka kilometrów swoim nowym bolidem na torze Silverstone. Jak wiadomo od tego sezonu przepisy bezpieczeństwa nakazują posiadania systemu HALO przez wszystkie teamy. Jest to element chroniący kierowcę w kokpicie umiejscowiony na górze przed kierownicą. Niestety powoduje to zwiększenie masy auta co jest dość irytujące kiedy zespoły tak walczą o najniższą masę, mniejsze spalanie a kierowcy muszą pilnować diety. Srebrna strzała waży teraz 734kg, przez HALO zmniejszone zostało tylne skrzydło, a inżynierowie skupili się nad tym, by nie zaprzepaścić szybkości i niezawodności zeszłorocznego auta. Silnik hybrydowy V6 750KM i przyspieszanie do setki poniżej 2s. Lewis Hamilton pytany o opinię na temat nowego wozu, powiedział, że jest to najlepszy i najszybszy bolid jaki kiedykolwiek prowadził.

Co zatem słychać w Maranello? A no nieco więcej niż u konkurenta. Pierwsza kwestia związana z zaprezentowanym modelem SF71H, to design, który trochę różni się od zeszłorocznego, głównie za sprawą odejścia firmy Santander od sponsoringu Ferrari, przez co bolid utracił większość bieli a zyskał więcej głębszej czerwieni, szczególnie na skrzydłach. Dzięki temu auto przypomina bardziej bolid z 2007 roku. Co do kolorystyki warto podkreślić także przejawy grafitu od Philipa Morrisa. Moim zdaniem tegoroczne malowanie jest dużo lepsze i agresywniejsze. A właśnie, co do agresji, to jej przejawy widać również w bocznych elementach konstrukcji. Tak samo jak w Mercedesie, tylne skrzydło jest mniejsze z powodu Halo i auto waży więcej. Nad czym skupili się zatem inżynierowie z Maranello? Głównie na tym, co szwankowało w ubiegłym sezonie, czyli aerodynamice na szybkich torach, gdzie Mercedes bił na głowę Ferrari w szybkich zakrętach (role odwracały się na torach ulicznych przy wolniejszych łukach) oraz na jakości i trwałości silnika i jego podzespołow, co było utrapieniem Sebastiana Vettela w ostatnich wyścigach. Moc również w okolicach 750KM i ten sam motor. Będzie zatem ciekawie…. 😉

Lewis Hamilton i Valteri Bottas czy Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen? Która dwójka będzie górą w 2018 roku? Tego nie wie nikt, ale możemy być pewni, że będzie niezwykle ciekawie, szczególnie, że obaj pierwsi kierowcy mają po 4 tytuły mistrza świata. Na razie odsyłam Was do mini galerii poniżej i życzę miłego wieczoru 🙂

NORTHAMPTON, ENGLAND – FEBRUARY 22: Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP is seen driving the Mercedes W09 during the launch of the Mercedes Formula One team’s 2018 car, the W09, at Silverstone Circuit on February 22, 2018 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Redaktor naczelny
Filip Lęcznar

Next Post

Previous Post

1 Comment

  1. Ania 23 lutego 2018

    Formuła 1 jest bardzo fajna. Świetne samochody przedstawilłeś. Same cudenka. Jeśli chodzi o czerwień to zdecydowanie dodaje mu agresywności…

© 2018 Speed & Power – blog motoryzacyjny

Theme by Karol Styrna

Scroll Up