Samochody hybrydowe – Hit czy Kit ?

Samochody hybrydowe to dość głośny temat w Polsce od jakiegoś czasu. Postanowiłem się im przyglądnąć z bliska, i wybrać coś konstruktywnego. Jak naprawdę wygląda spalanie w samochodzie hyrbydowym, co to niezawodność, dlaczego ceny takowych aut są tak wysokie ? Na te, i inne pytania postaram się odpowiedzieć w tym wpisie. Zapraszam bardzo serdecznie 😉 

W miarę popularyzacji tej technologii, wśród koncernów samochodowych, rośnie liczba dostępnych modeli hybrydowych, a wraz z tym cena leci w dół. Przeglądając internet, trafiłem na wpis, który mówił że samochód hybrydowy może kupić już za 20 tyś. zł. Nie chciało mi się w to wierzyć, więc kliknąłem i przeczytałem pare zdań. Najtańsze auto w zestawieniu kosztowało 21.900 zł i była to Honda Civic VIII z roku 2007. Problem w tym zestawieniu jest taki, że większość ludzi woli kupić prawdziwy samochód hybrydowy, Lexusa, Porsche E- Hybrid czy Audi E-tron, ale umówmy się – za te samochody trzeba wybulić już koło 500 tyś. zł, zasięgi silników elektrycznych są małe, baterie ciężkie….

Więc po co to wszystko ? Zastanawiam się nad tym od jakiegoś czasu, i dochodzę do wniosku, że cała ta impreza to tylko chwyt marketingowy. Ludzie na siłe chcą być EKO, więc myślą że jak kupią Priusa to uratują miliony ludzi, ale prawda jest taka że na silniku elektrycznym przejadą 20-30 km, a reszta to spalina….i naprawdę nie chce mi się wierzyć że ktoś to ładuje codziennie w garażu. W sumie dobrze, ten chwyt marketingowy powoduje, że są na świecie jeszcze ludzie, których obchodzi wspólne dobro. Osobiście gdybym miał kupować samochód hybrydowy była by to Panamera S E-Hybrid, cena bazowa koło miliona zł. A tak naprawdę, to nie bawił bym się w hybrydę, a Panamere w tym konfigu był kupił tylo dlatego że ma 680 km, i robi setkę w 3 sekundy  😆 

Każdy mówi tylko o zaletach aut hybrydowych, to czemu wciąż sprzedaje się ich jak na lekarstwo w porównaniu z autami spalinowymi ? Powiedzmy to sobie szczerze – hybryda nie jest dobrym rozwiązaniem dla każdego człowieka. Wciąż cena jest ogromnym minusem, po co dopłacać kilkanaście tyś. zł, bierzemy wersje z silnkiem benzynowym. Tak to niestety jest. Jest to dziwne co napisze, ale lepszym biznesem jest spalina + LPG (co ja pisze  😳 ). Wiadomo, na początku musimy zapłacić za montaż takiej isnatalacji, ale potem widzimy ogromne oszczędności. 

Niskie wyniki spalania, auta hybrydowe osiągają tylko tak naprawdę w mieście. Na trasie rzadko hamujemy, i rzadko ruszamy, jazda jest płynniejsza, i wtedy te całe oszczędności związane z technologią hybrydową zanikają, tracą znaczenie. Pamiętajmy że każdy koncern motoryzacyjny, pracuje nad tą technologią na własną rękę, więc nasuwa się tutaj stwierdzenie “Hybryda, hybrydzie nierówna”. Każda technologia działa na innej zasadzie, i rządzi się swoimi prawami, więc cięzko cokolwiek porównywać, a zawsze jak już to mówi się o zasięgu maksymalnym.

Kończąc już, moim zdaniem poczekajmy jeszcze spokojnie na rozwój sytuacji, a dla tych co tak bardzo chcą być ekologiczni, to namawiam do zakupu samochodu w 100 % elektrycznego. Bez ściemy, bez chwytów – poprostu full elektryka. Pamiętajmy jednak, że łatwo się mówi…..sprawdźcie oferty sprzedaży Tesli w internecie, ceny powalają, ale coś za coś, jak to mówią….

 

k.

 

 

 

Next Post

Previous Post

© 2018 Speed & Power – blog motoryzacyjny

Theme by Karol Styrna

Scroll Up