“Motoryzacja kołem się kręci” – Mercedes-Benz 280 SL

Przepraszam że dopiero teraz piszę dla Was ten post, ale nie było łatwo pozbierać się po przegranej Polaków na mundialu z Senegalem. Czas jednak zebrać się w garść i coś napisać, wracając jednak do tematu piłki to mam nadzieje że następny mecz biało-czerwonym pójdzie lepiej.

Wracam do głównego tematu naszego dzisiejszego spotkania. Przedstawiam Mercedesa 280 SL w kultowej wersji Pagoda. Model 280 Sl wyszedł w latach 1968- 71, uważany jest za najbardziej dopracowaną i najbardziej komfortową wersję Pagody jaka ujrzała światło dzienne.

Nie dość że najbardziej luksusowy, to najlepiej sprzedający się. Nowy lepszy silnik, miększe zawieszenie, dawały dużo większy komfort jazdy niż w poprzednich wersjach tego kultowego Mercedesa.

Obecnie Mercedes 280 Sl jest najbardziej poszukiwanym modelem przez kolekcjonerów, nie jest łatwo go zdobyć, ale jak już nadarzy się okazja to ceny za ten model są ogromne. Większość tych modeli została wyeksportowana do Stanów, tam też dominowały skrzynie automatyczne.

 

Model 280 Sl dostał pod maskę silnik 2,8 l o mocy 170 km, moment obrotowy na poziomie 240 Nm, to wszystko nie powala, z resztą tak jak prędkość maksymalna, która wynosi raptem 200 km/h.

Kochani jestem dalej zdruzgotany tą przegraną, i nie jestem w stanie napisać nic więcej. Mam nadzieje że mnie rozumiecie i wybaczycie to, i z chęcią wrócicie tutaj następnym razem. 

k.

Next Post

Previous Post

1 Comment

  1. Mariusz Knapik 20 czerwca 2018

    Mecz oglądałem z wielkimi nadziejami, ale wyszło, jak zawsze… Teraz tylko dotrwać do niedzieli o zobaczyć co pokażą 🙂

© 2018 Speed & Power – blog motoryzacyjny

Theme by Karol Styrna

Scroll Up