“Motoryzacja kołem się kręci” – Alfa Romeo 2000 sportiva coupe

Do Włoch nas dzisiaj przywiodło, a konkretnie na spotkanie z jednym z 4 powstałych egzemplarzy Alfy Romeo 2000 Sportiva. Jest to samochód urodziwy, prawdziwy klasyk swojej epoki, czyli lat 50-tych

Na pierwszy rzut oka auto urzeka stylistyką, której ojcem jest Franco Scaglione. Samochód ma sportową linię, ale i znaczącą część elegancji, gdyż jest to produkt włoski, a z eleganckim sportem właśnie kojarzą nam się Włosi. 2-drzwiowe coupe nie było jedyną wersją nadwozia tego modelu. Z czterech wyprodukowanych aut, dwa były kabrioletami.

Sportiva 2000 ważyła mniej niż tonę, co przynosiło efekty w zakrętach. Aż niepojęte, że nie mogli zrobić więcej egzemplarzy tej zabytkowej furki.Przejdźmy do silnika. Tutaj pojawia się 2 litrowy silnik I4 umiejscowiony z przodu pod pokaźną maską. Napęd jednak wędrował na tylne koła. Mając do dyspozycji 5-biegową skrzynię biegów i 136 kucyków, Sportiva rozwijała prędkość maksymalną o całkiem dobrej liczbie, 220km/h. Jak na lata 50-te, sztos!

I to w zasadzie tyle, bo w końcu to moto kołem się kręci, czyli krótkie notki o legendach motoryzacji. Mam nadzieje, że ta perełka utkwi Wam w pamięci na długo ;). Zapraszam Was Kochani bardzo serdecznie do czytania i komentowania innych postów i zajrzenia na naszego instagrama http://www.instagram.com/blogspeedandpower/?hl=pl i kanał na YT http://www.youtube.com/channel/UC9m2DQ8Ibab2IcAP73uvrWQ

Redaktor naczelny 
Filip Lęcznar

 

Next Post

Previous Post

© 2018 Speed & Power – blog motoryzacyjny

Theme by Karol Styrna

Scroll Up